Strony

13 kwietnia 2014

Nagietek.

Hej! :) Wiecie, że to już mój 100 post? Jak ten czas szybko mija. Dziś będzie post o nagietku, który ostatnio bardzo polubiłam. Mam już kosmetyk pielęgnacyjny z wyciągiem z tego zioła i także jestem zadowolona.

Nagietek:
  • łagodzi problemy żołądkowe
  • pomaga przy stanach depresyjnych, lękowych
  • obniża ciśnienie
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • działa moczopędnie, przeciwkrwotocznie
  • zmniejsza bolesność miesiączek (działanie rozkurczowe) oraz je reguluje
  • pomaga przy stanach zapalnych skóry (przy gojeniu ran)


Mi zależało głównie na zmniejszeniu dolegliwości podczas "tych dni" i w tym aspekcie herbatka z nagietka sprawdziła się doskonale. Zauważyłam też, że napar poprawia nastrój i oczyszcza organizm, wyglądam bardziej promiennie. Do szklanki wsypujemy 1 łyżeczkę suszu.


Zaparzamy przez 10 minut pod przykryciem i gotowe!


Zrobiłam też wersję do przemywania twarzy. Do szklanki wsypujemy 2 łyżki suszu i zaparzamy przez 20 minut. Skóra była złagodzona, zaczerwienienia zmniejszyły się, ale pojawiło się parę nowych wyprysków. Nie jestem pewna czy to efekt oczyszczenia (działanie od wewnątrz i z zewnątrz) czy po prostu hormony.

Polecam spróbowania naparu z nagietka! Jeśli chodzi o smak to jest lekko gorzkawy, ale ja swoją herbatkę słodzę.

Do napisania! ♥

8 komentarzy:

  1. Na te wszystkie dolegliwości by mi się przydał :D no poza ostatnią może :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj! :) Ja poraz pierwszy zamiast tabletki na skurcze podczas okresu zastosowałam wywar z nagietka i sprawdził się. :) Będę próbować więcej naturalnych metod.

      Usuń
  2. Oo, nie wiedziałam, że ma takie właściwości :). Chętnie wypróbuję napar.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam w domu więc będę parzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te dni też przechodzę boleśnie wiec na pewno wypróbuję napar z nagietka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie daje takich mocnych efektów jak np. no-spa, ale ból przechodzi i nie czuć tak skurczów. :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. Wszystkie wywołują uśmiech na mojej twarzy. :) Zaglądam do komentujących.

Pozdrawiam, coconutsbeauty ♥