Strony

31 stycznia 2014

Zdrowe odżywianie się w czasie sesji i...

Witajcie. Wiem, że na blogu jest chwilowy zastój, jednak jak już pisałam rozpoczęła się sesja, po tym trudnym okresie obiecuję Wam, że wszystko wróci do normy, a nawet się poprawi. Dzisiejszy post będzie o mojej diecie. Nie, nie odchudzam się! :) Często osoby kojarzą ze słowem "dieta" coś negatywnego, proces odchudzania się, głód. Niepotrzebnie. Ja spełniam moje postanowienie noworoczne i zdrowo się odżywiam. Dzisiejsza propozycja nie dotyczy więc tylko okresu egzaminów, ale także dalszego życia. :) Przepis na danie, o którym będzie mowa, stosuję już od kilku miesięcy. Dopiero teraz wpadłam na pomysł, aby podzielić się z Wami tym smakołykiem. Placki bananowe są bardzo łatwe w przygotowaniu. Nie potrzeba nam także dużej ilości składników. Jem je na śniadanie, chociaż wolę, żeby były moim II śniadaniem, chociaż nie zawsze mam taką możliwość.


Składniki:
  • 1 banan
  • 1 jajko
  • szczypta cynamonu
  • olej do smażenia
Sposób przygotowania:
Wbijamy jajko do miski i roztrzepujemy je widelcem lub trzepaczką. Dodajemy do jajka rozgniecionego na kawałki banana. Rozbijamy owoc widelcem tak, aby połączył się on z jajkiem. Gdy masa jest już jednolita dosypujemy cynamonu do smaku i ponownie mieszamy. Następnie na rozgrzany olej wylewamy w porcjach masę. Ja najczęściej robię więcej mniejszych placków, ale na zdjęciu widać 2 duże. Smażymy kilka minut
 i gotowe! Proponuję Wam odsączyć tłuszcz z placków kładąc je na ręcznik kuchenny. Do smaku dodaję galaretkę malinową lub wiśniową. Jest to dodatek, który każdy dobiera sobie wedle upodobań. To moja propozycja podania. :)

Taki posiłek jest sycący i bardzo zdrowy. Ostatnio zauważyłam, że placki bananowe robią się coraz bardziej sławne w sieci. :) Wcale mnie to nie dziwi, gdyż są przepyszne!

Ciekawostką jest, że banan to zamiennik jajka np. przy wykonywaniu ciasta. Słyszeliście o tym? 
1 banan = 1 jajko

Życzę Wam smacznego i zapraszam do komentowania. :)

Do napisania! ♥